|
9 DIMARTS
CINE * Herzog |
10 DIMECRES 21:30H
CINE * Herzog Invincible (Invencible, 2001) Ve |
11 DIJOUS 20:00H
ELS BONS HOMES VAN AMB BURRO presentació
|
12 DIVENDRES 21:30h
CINE * Herzog
Cave of Forgotten Dreams (La cova dels somnis oblidats, 2010) Vose
|
13 DISSABTE
ELS BONS HOMES VAN AMB BURRO
PEIXERA * j.plana |
14 DIUMENGE
EXABRUPTO COL·LECTIU
|
Werner Herzog
Konvent arriba a Werner Herzog (Múnich, 1942),
al cinema honest, extrem i excessiu. A través de personatges al límit, físic i
moral, el director alemany reflexiona sobre la mateixa condició
humana i la relació amb una natura salvatge i hostil.
Viure sense concessions podria ser el leitmotiv del seu cinema.
Hem recuperat pel·lícules on Herzog es mostra eclèctic i,
alhora, pur: un documental de Les Blank sobre l'èpic rodatge
de Fitzcarraldo, un film molt poc conegut del director però ple
de sorpreses i, finalment, un documental esplèndid sobre els
orígens de l'art. Tenim doncs un Herzog essencial.
Dimarts 9 de setembre
Burden of Dreams (Les Blank, 1982) Vose
Dimecres 10 de setembre
Invincible (dir: Werner Herzog;Invencible, 2001) Ve
Divendres 12 de setembre
Cave of Forgotten Dreams
(dir: Werner Herzog; La cova dels somnis oblidats, 2010) Vose
*******
dijous i dissabte 11 i 13 de setembre

Ruc-movie
Presentació dijous 11 a les 20:ooh (Amb la presència del director Ferran Gasiot I Genís Rigol)
dissabte a la capella (passe film): 19:00 // 21:00 // 23:00h
“Els bons homes van en burro”, una pel·lícula de Genís Rigol i Ferran Gassiot (2013).
Tres homes i tres burros que decideixen viatjar per Catalunya recollint peticions i desitjos dels seus habitants, per retratar l'estat d'ànim de la gent i amb l'esperança de donar veu a alternatives.
Des de les crestes de Montserrat, els protagonistes d’aquesta aventura comencen un viatge per Catalunya i creuen França amb l'objectiu de fer arribar aquestes cartes al Parlament Europeu (Brussel·les).
Estan convençuts que, en aquests temps, la política necessita la humilitat i la saviesa del poble.
El viatge els porta per paratges del bages i berguedà, passant també pel konvent,
on hi varen fer parada i fonda.
Emprenen aquesta aventura conscients de l'esperança ingènua que suposa,
mentre es repeteixen una de les màximes de la saviesa popular:
"És un boig, un pobre somiador".
Una ruc-movie (o "pel·lícula de rucs") és un gènere cinematogràfic en què l'argument es desenvolupa al llarg d'un camí de muntanya i a través d’indrets sense il·luminat municipal ni voreres.
Les ruc-movies són metàfora del viatge sense presses i converteixen el burro en símbol d'identitat adulta. Es caracteritzen per la seva utilitat en temps de crisi, ja que recullen crítiques, propostes i alternatives a la situació actual.
Però "Els bons homes van en burro” no és una ruc-movie en el sentit convencional del terme, sinó que desafia constantment el seu propi gènere, introduint bandes sonores en directe, elements absurds a dojo i les opinions de tot aquell que tingui ganes de posar el seu granet de sorra en aquest retrat ha tocat viure.

Col·lectiu
Volem conèixer i apropar-nos al nostre entorn.
Per aquest motiu, convidem al col·lectiu d'Ex Abrupto a
que ens expliquin el seu projecte.
MANIFEST
Col.lectiu de professionals del camp de l’art, del disseny, de l’educació i de la gestió cultural. Reivindiquen la descentralització territorial i institucional de l’art contemporani, i per això, produeixen impulsem propostes en aquest sentit.
Activen escenaris artístics nòmades i descentralitzats convidant a artistes, consolidats i sobretot emergents, a intervenir-hi. Donen visibilitat a qualsevol de les disciplines existents i per existir, i valoren sobretot les propostes contundents, rebels i fetes amb absoluta llibertat. Parteixende la base que les propostes han de ser innovadores i posseir un esperit transformador. Treballen de forma interdisciplinar i indisciplinar desobeint la formalitat expositiva. Son nòmades. No tenen camp base per executar els seus projectes; funcionem, per tant, de forma errant.
Plantegen els espais d’execució com a llocs de convivència entre artistes, creatius i públics; els episodis que engendren no són només una mostra de diverses peces sinó espais de trobada, coneixença, rebel·lió artística i connexió amb el territori. Estan convençuts que treballar en obert i en escenaris no confortables multiplica les capacitats, i per això sumen amb altres col·lectius, entitats i persones per augmentar les perspectives de contemplació i redoblar el seu potencial.
