|
28 NOVEMBRE 15 - 18:00h - Exposició Ca La Quica - Puig-reig Konvent i el Restaurant Ca La Quica de Puig-reig, presenten la coprodució del fotògraf Joan Horrit Viladomat |
|
BARCELONA, LLUMS EN LA NIT Fotografies de Joan Horrit Viladomat ENLLAÇOS: WEB - FACEBOOK - VÍDEO
Berguedà, fotògraf i arquitecte tècnic. El meu interès per la fotografia va sorgir a partir de l’observació de diferents cultures i països del mon, la gent i els seus costums, involucrant-m’hi i fonent-m'hi, veient-ho a través del visor de la càmera. L’evolució em va portar a treballar en series de propostes creatives més personals, descobrint noves possibilitats en la fotografia nocturna i d’arquitectura. Els paisatges urbans de Barcelona a la nit atrapen i, si els enfoques amb paciència creativa, apareixen com irreals quan optes per imatges directament sobreposades, línies o feixos de llum.
La nit transforma la ciutat que s’il·lumina amb bombetes, fanals, anuncis, neons, làsers, reflectors o fars de cotxes que canvien l’atmosfera dels espais públics, edificis... i et deixen enlluernat o, simplement, et criden per un moment l’atenció. La llum pot – i aquesta es la meravella – escriure sempre un altre paisatge que evoca escenaris teatrals, autopistes de llums sobre edificis, fileres de cases que configuren nous urbanismes màgics. M’agrada, a la nit, crear paisatges irreals. Experimento com gravar, amb l’ull de la càmera, l’escassa llum que il·lumina la ciutat des de alguns dels edificis impactants: congelo intuïtivament el temps d’exposició lumínica sobre els edificis, mostrant el paisatge d’un entorn distorsionat, sempre inquietant.
Tot això demana temps llargs, dedicació i saber veure el que no hi ha i hi pot haver des de l’obscuritat ferida per la llum. Res com la Barcelona il·luminada que a la nit et sorprèn amb resplendors d’una gama de colors i formes tan fascinants que enamoren, fent un altre Barcelona a Barcelona. |




